Verhuis naar Schepenhuys

Op 10 februari 2023 zetten we een unieke stapย  in onze 186-jarige geschiedenis: voor het eerst sinds ons bestaan namen we onze intrek in een eigen lokaal! Met dank aan Gemeentebestuur Beernem kunnen we vanaf heden repeteren, vergaderen en ons materiaal verzorgd opbergen in Het Schepenhuys, รฉรฉn van de weinige gebouwen in de dorpskern van Oedelem dat ouder is dan onze vereniging! En het staat pal op de markt, in het hart van onze dorpskern.

Het Schepenhuys is het voormalige gemeentehuis van Oedelem. Het werd in zijn huidige vorm opgebouwd in 1752 en kende daarna verschillende aanpassingen en renovaties. In 1874 werd de karakteristieke trap aan de voorgevel toegevoegd.

Volg je reeds muziekschool en bespeel je al een blaas- of slagwerkinstrument, dan nemen we je graag op in onze muzikale familie. We zijn voornamelijk op zoek naar koperblazers, slagwerk en klarinetten. Ook cello's en contrabassen kunnen aansluiten in ons orkest.

Wij zorgen voor partituren, een uniform en een pupiter voor elke vaste muzikant.

Neem gerust contact op met ons, of spring eens binnen op een concert of tijdens รฉรฉn van onze repetities: elke vrijdagavond van 20.15u tot 22.00u in Het Schepenhuys, Markt 1, 8730 Oedelem-Beernem (op ca. 10 km van Brugge, West-Vlaanderen).ย